הנתונים בצרה: הקהילה היהודית במולדובה נרתמה לעזרת הפליטים

שלמה ריזל 1 Comment on הנתונים בצרה: הקהילה היהודית במולדובה נרתמה לעזרת הפליטים

עם פתיחת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, החל זרם גדול של יהודים לצאת ממעבר הגבול של מולדובה, מרבית הפליטים היהודים הגיעו למרכז הקהילה היהודית בבירה קישינב, בראשות רבה הראשי של המדינה הרב יוסף-יצחק אבלסקי. בקהילה נערכו ונערכים לקלוט עוד מאות יהודים ולספק להם אוכל, שתייה ומקומות לינה | תיעוד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פליטים ראשונים מהמלחמה באוקראינה חצו הצהריים (חמישי) את הגבול למולדובה והגיעו למרכז הקהילה היהודית בבירה קישינב, בראשות רבה הראשי של המדינה הרב יוסף-יצחק אבלסקי.

הרב מנדי אקסלרוד, שליח חב"ד במדינה, סיפר על זרם היהודים שהולך וגובר: "בנוסף לפליטים שכבר הגיעו, אנשים מתקשרים אלינו מאוקראינה שהם רוצים להגיע. זה עיתוי מורכב, במיוחד בגלל השבת, וזה חייב אותנו לתת מענה ולהיערך. ב"ה מנכ"ל הקהילה הרב זושא אבלסקי הנחה אותנו להיערך מראש, קנינו מצרכים רבים וההכנות כאן בעיצומן".

שלוחי חב"ד במולדובה, הרב מנדי גוצל והרב שמואל זלמנוב, מסייעם בהכנות לקליטת הפליטים. הרב זלמנוב הוסיף: "על פי ההערכות מחר יגיעו עוד מאות יהודים, רובם ישראלים ובמטבח בית חב"ד מכינים מסביב לשעון כמויות גדולות של מזון, חלות, דגים וסלטים כדי לתת את המענה לכולם. נסייע גם במקומות לינה עד כמה שנוכל".

הרב גוצל הוסיף: "אנחנו בעצמנו במולדובה חוששים מפלישה רוסית, כי ייתכן שאנחנו היעד הבא. למרות הכל שלוחי חב"ד נשארים פה בתפילה ובתקווה שהמלחמה תסתיים בהקדם".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בנט, ר"ת בחור נבוב טיפש